BBM3410/18 : sahabat

BBM3410/18 : Sahabat


Assalamualaikum.....semua...

haa mesti faham kan apa nak aku nak berkongsi hari ni... mesti tahu tajuk di atas pun dah jelaskan... ok hari ni aku nak berkongsi mengenai sahabat. Semua orang mestilah ada sahabatkan tak kira tua muda, kecil besar ke kan... bagi aku zaman persekolahan sebelum ni kita mesti punya ramai sahabatkan dan seorang tu masing-masing mempunyai perangai yang berlainan kan...kan...mesti ada yang lembut, kasar, nakal, baik, peramah dan macam. Makin lama kita bersahabat dengan seseorang makinlah kita tahu perangai dia kan....kan..kalau jenis yang suka keluar pergi tandas pun ada ni masa sekolah dulu kan...yang sedang baca blog aku ni mesti sama ni hihi... Lepas habis belajar peringkat sekolah rendah dan menengah aku sekarang belajar di Universiti. Disini lagi ramai jumpa kawan yang macam-macam-macam perangai gitu...tapi haaa ingat kena pandai naa pilih kawan jangan asal nk kawan kawan jaa...tapi...ingat tapi...kita mesti peramah dengan semua orang bukan bermakna kau kena ramah dengan kawan kau je erk...tak boleh macam tu...ingat tu...

Aku ni kos Bahasa Linguistik Melayu (BLM) tapi aku ramai sahabat tak kira la melayu ke, cina ke, india ke kami berkawan je dan hormati agama dan hak masing-masing senangkan...walaupun kami berlainan agama tetapi kami ada kerjasama dan nilai moral dalam persahabatan dan kami berada dalam satu kumpulan lagi untuk tugasan yang diberikan kawan yang berlainan agama dengan aku ialah Rao, Goh, Kavi dan ramai lagi...

1,2,3 senyum...

Senyum semanis-maniasnya

Ayu nya kami hehehehehe....

Comments