BBM3410/18 : tips masak daging

BBM3410/18 : tips masak daging 


Assalamualikum semua....
Masak-masak.....haa kita ni kalau perempuan mesti laa pandai masak kan.... aku ni nak cakap pandai masak tu takda laa pandai sangat tapi lulus laa kalau nak khawin hahahahhhahah...

oke aku tak nak laa cakap banyak-banyak kan...hari ni aku nak kongsi laa sedikit tips memasak ni iaitu tips memasak daging, kita kalau masak daging mesti lah nak daging tu empuk kan....huish sedapnya daging singgang hihi...oke tips ini aku peroleh daripada mak aku di kampung. Kebiasaannya kalau mak aku singgang daging dan nak pastikan daging tu betul-betul empuk mak aku kan masukkan sudu besi dan biji kurma semasa rebus daging tu. Bagi aku ni bukan setakat tips laa boleh dikatakan sebagai petua juga, kerana mak aku selalu buat macam tu. Alhamdulillah setakat ni akau makan daging yang empuk hihi...Nati cuba laa yaa di rumah tu..

Untuk pengetahuan korang laa kan, kalau masak daging singgang mak aku akan masukkan budu...haaa dah namanya orang Kelantan budu jangan tinggal hihi...bagi aku budu dalam singgan daging sebagai penyedap rasa...fuhhhh memang sedap lah...

ni aku ambil gambar dari google sebgai hiasan..

Comments